Friday, April 11, 2014

RE: International arrivals to Penang up more than 8% this year

Better days are coming for the beautiful pearl of the orient: Penang! 
or fondly known as Pulau Pinang in Malay!

Here's why:

-----

International arrivals to Penang up more than 8% this year
BY LOOI SUE-CHERN
April 10, 2014

 

Penang continues to record encouraging arrival numbers at its international airport this year.

For the first two months of the year, there were over 268,000 domestic arrivals and more than 196,000 international arrivals.

Chief Minister Lim Guan Eng (pic) said compared with last year, the numbers were up 33.4% for domestic arrivals and 8.23% for international arrivals.


He said the numbers should continue to grow with more domestic flights coming into Penang.

"We had 334 domestic flights per week coming to Penang in January but as of last month, we have 341 with seven new AirAsia flights from Miri, Sarawak," he said today.

Lim said there was, however, a decrease in weekly international flights from 211 in January to 210 last month.

This minor drop was due to Indonesian airline Garuda's cancellation of its seven weekly Medan-Penang flights while AirAsia had increased its weekly flights to Singapore from 22 to 28.

Lim said although there are four other flights coming to Penang from Medan, state tourism exco Danny Law Heng Kiang will call a meeting with Garuda and other parties of interest on the matter as Medan visitors are contributors to Penang's medical tourism.

Law said Penang generated RM370 million and RM320 million in revenue last year and in 2012, respectively, from Indonesian visitors seeking medical treatment in Penang.

Indonesian visitor arrivals were viewed seriously, he said.

"We are hoping that this year will record an increase of 10% to 15% in our medical tourism revenue."

The country with the most tourists to Penang is Indonesia, followed by Singapore.

The remaining countries are China, Japan, United States, Taiwan, Australia, United Kingdom, Thailand and India.

Law said Penang will be affected a little by the MH370 incident with a 5% drop in Chinese tourist arrivals.

"But the drop is small. We are lucky that we have a diverse tourist market," he said referring to Chinese tourists cancelling their holidays in Malaysia after the disappearanceof Malaysia Airlines flight MH370 last month.

The flight carried 227 passengers with more than150 of them from China.

The families of the missing passengers were unhappy with how the incident had been handled, sparking outcry and negative sentiments against Malaysia in the republic.

Law said Penang is looking to attract more Middle Eastern and South Korean tourists to the state.

He said Penang will send delegations to take part in tourism roadshows in South Korea and Dubai this and next month.

"Our Middle Eastern tourists used to come during the summer holidays between June and August. But now they come all year round.

"They go to Kuala Lumpur for shopping and Penang for its food and beaches.

"We are looking at how to further promote Penang as a destination of choice to visitors from that region," he said. – April 10, 2014.


Here is the Malay translation:


Pulau Pinang terus mencatat menggalakkan nombor tiba di lapangan terbang antarabangsa pada tahun ini.
Bagi tempoh dua bulan pertama tahun ini , terdapat lebih 268,000 ketibaan dalam negeri dan lebih daripada 196,000 ketibaan antarabangsa .
Ketua Menteri Lim Guan Eng (gambar) berkata, berbanding dengan tahun lepas , nombor naik 33.4 % bagi ketibaan domestik dan 8.23 % bagi ketibaan antarabangsa .

Beliau berkata nombor perlu terus berkembang dengan lebih banyak penerbangan domestik yang datang ke Pulau Pinang.
"Kami mempunyai 334 penerbangan domestik setiap minggu yang akan datang ke Pulau Pinang pada Januari tetapi sehingga bulan lepas , kami mempunyai 341 dengan tujuh penerbangan baru AirAsia dari Miri, Sarawak," katanya hari ini.
Lim berkata , bagaimanapun , penurunan dalam penerbangan antarabangsa seminggu dari 211 pada bulan Januari kepada 210 bulan lepas.
Penurunan kecil adalah disebabkan oleh pembatalan penerbangan Indonesia Garuda tujuh mingguan penerbangan Medan- Pulau Pinang manakala AirAsia meningkat penerbangan mingguannya ke Singapura dari 22 hingga 28.
Lim berkata walaupun terdapat empat penerbangan lain akan datang ke Pulau Pinang dari Medan, exco pelancongan Danny Law Heng Kiang akan memanggil mesyuarat dengan Garuda dan parti-parti lain yang menarik mengenai perkara itu sebagai pelawat Medan adalah penyumbang kepada pelancongan perubatan di Pulau Pinang .
Undang-undang berkata Pulau Pinang dijana RM370 juta dan RM320 juta tahun lepas dan pada tahun 2012 , masing-masing , dari pelawat Indonesia mendapatkan rawatan perubatan di Pulau Pinang.
Ketibaan pelawat Indonesia memandang serius , katanya.
"Kami berharap bahawa tahun ini akan mencatat peningkatan sebanyak 10 % kepada 15 % dalam hasil pelancongan perubatan kita."
Negara dengan pelancong paling ke Pulau Pinang adalah Indonesia, diikuti oleh Singapura.
Negara-negara yang tinggal ialah China, Jepun, Amerika Syarikat , Taiwan, Australia, United Kingdom , Thailand dan India.
Undang-undang berkata Pulau Pinang akan terjejas sedikit dengan kejadian MH370 dengan setitik 5% dalam ketibaan pelancong China .
" Tetapi kejatuhan adalah kecil. Kita bernasib baik bahawa kita mempunyai pasaran pelancong yang pelbagai, " katanya merujuk kepada pelancong China membatalkan cuti mereka di Malaysia selepas disappearanceof Malaysia Airlines penerbangan MH370 itu bulan lepas.
Penerbangan yang dijalankan 227 penumpang dengan than150 lebih daripada mereka dari China.
Keluarga penumpang hilang tidak senang dengan cara kejadian itu telah dikendalikan, mencetuskan bantahan dan negatif sentimen terhadap Malaysia di republik itu.
Undang-undang berkata Pulau Pinang sedang mencari untuk menarik lebih Timur Tengah dan pelancong Korea Selatan ke negeri ini.
Beliau berkata Pulau Pinang akan menghantar delegasi untuk mengambil bahagian dalam pameran bergerak pelancongan di Korea Selatan dan Dubai bulan depan ini dan .
"Pelancong Timur Tengah kami digunakan untuk datang semasa cuti musim panas antara Jun dan Ogos. Tetapi sekarang mereka datang sepanjang tahun.
" Mereka pergi ke Kuala Lumpur untuk membeli-belah dan makanan Pulau Pinang dan pantai .
" Kami sedang mengkaji bagaimana untuk memajukan lagi Pulau Pinang sebagai destinasi pilihan untuk pelancong dari rantau itu," katanya. - April 10, 2014 ....


source

No comments:

Post a Comment

Please comment here =)